Att öppna ögonen är inte så lätt trots allt

För att man ska förstå det egentliga budskapet måste man ibland se förbi vissa benämningar och formuleringar som i vanliga fall skulle ha fått en att fnysa redan vid första anblicken. Gör man det kan saker och ting som man innan klassat som meningslöst svammel utan verklighetsförankring, ge en otroligt mycket och öppna nya dörrar. Ge en nya kunskapar, nya insikter och nya synsätt. Det kan göra mer än vad man tror, mycket mer, har jag upptäckt de senaste veckorna.

Man måste vara lite mer öppen och inte döma allt för att det inte passar in i den omgivningsanpassade mall man själv målat upp helt enkelt. Think outside the box, som någon en gång sade. Sant.

Enligt de senaste prognoserna för helgens väder (som man egentligen inte kan lita på eftersom det är en flerdagarsprognos och SMHI ganska ofta har svårt att ens gissa vilket väder det ska bli nästa dag. Inte för att jag klagar, utan SMHI skulle vi ju inte få några prognoser alls och då är det ju många i detta i-land som skulle gå bananas), ser det ut som att jag äntligen kan göra det jag tänkt göra hur länge som helst. Då kan jag tänka mer på dessa saker som snurrat i mitt huvud den senaste tiden. Jädrans, vad jag älskar mina promenader.


Och nej, jag vet att mina tankar antagligen inte intresserar speciellt många, men det känns ändå bra att ventilera sig någonstans. Vanlig dagbok säger ni? Nej, jag är för bekväm för att skriva längre saker med blyertspenna och bläckpenna kan jag pga taskig teknik inte använda längre stunder, eftersom jag på något vänster alltid lyckas kleta ner mig själv med bläck så jag blir precis knallblå. Så nej. Nej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback