Allt och lite till.

Nu har jag varit så där dålig på att uppdatera igen. Hur som helst, jag tar igen det nu.

Vad har hänt sen sist då? Jo, allt och lite till skulle man kunna säga.
Elin är numera officiellt vuxen, 18 that is. Hon var lite dålig på att vara 18 första helgen, även om det var tacksamt för oss som inte riktigt har hunnit att fylla, eftersom det då blev hemmafest hos henne istället. Det var den bästa kvällen på länge och jag lyckades få henne födelsedagsfull, som var mitt mål med kvällen. Tyvärr drog hon med mig i fallet, men jag kände att jag kunde bjuda på den. Jag har ju hållit mig på en väldigt låg nivå de senaste månaderna, så det var väl på tiden så att säga.
 
Sen har Wilma hunnit med sin första rejäla vurpa. Som tur var hände det på dagis, så jag slapp se det, jag blir ju så panikslagen när hon gör illa sig. Hur som helst kom hon hem med skrapsår precis under och på näsan. Fråga mig inte hur hon lyckades skrapa under näsan, men det såg hemskt roligt ut i alla fall.
Sen har jag och den äldre syrran lyckas lära henne säga "Oh yeah" också. Så det springer hon runt och säger hela dagarna, oavsett situation. Det och "oj".

Vad mer? Jo, jag har lyckas få sommarjobb också. På Communitell. Får hoppas att det funkar så det rullar in lite pengar till sommaren, så man kan ge sig iväg någonstans. Annars blir det till att vara hemma hela lovet. I och för sig skulle jag inte ha något emot det. Känner faktiskt för att inte göra någonting. Typ gå upp runt 9, lägga sig i solen några timmar, gå in och rulla tummarna och sen göra något trevligt på kvällen. Det får gärna bli lite småtråkigt också, så att lovet blir långt och så känns det inte lika tufft att börja skolan igen. Det vore perfekt. Faktiskt.

Nu måste jag börja med min filmanalys som jag ska redovisa imorgon. Bra planering, Simone. Bra gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback