Sunday bloody sunday.

Usch vad jag hatar söndagar. De är så...söndagiga.

Jag har kommit till en punkt då jag känner att jag måste ta tag i mitt liv. På riktigt alltså. Det känns så jävla meningslöst att bara flyta med utan att egentligen göra något. Förr har jag alltid känt att jag måste ta mig igenom skolan och ta studenten innan jag kan ta tag i saker och ting och börja leva. Skolan har alltid varit ett hinder, eller en ursäkt om man så vill, till att inte göra något med sitt liv. Men nu ska det, förhoppningsvis, vara slut med det. Jag har därför gjort en lista med saker som jag vill göra/förbättra/ändra/ osv.
   Nu kan det ju låta som att detta blir en lång kravlista som bara kommer ge mig ångest, men nej då. Det som står högst är att jag ska sluta bry mig och ta hand om allt och alla hela tiden. Om situationer, personer, åsikter, beteenden och allt det jag inte behöver ta ansvar för. Det slår ju ändå bara tillbaka och förstör för mig. Jag tänker heller inte hålla tyst och låtsas att det är lugnt när det inte är det. Jag tänker med andra ord bli mer självisk, något som jag insett att jag förtjänar att vara. Och jag kan knappt bärga mig.

Tack till Elin som ger mig den pushning och press jag så väl behöver.



Imorrn är det måndag och jag längar till 1 november

Jag är inte skyldig nån nåt längre

Kommentarer
Postat av: Elin

Bra! Jag är stolt och ska pusha tills du kräks på mig <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback