Om precis allt och lite till.

Det har varit en väldigt trevlig helg. I fredags var det inflyttningsfest hos Ida med roligt folk. Det spelades kortspelet, fotspelet (eller vad det kallas), lyssnades på musik och sånt där annat som brukar vara med på våra events. Kvällens händelse var nog när taklampan brakade rätt ner i vardagsrumsbordet. Tur att ingen hade huvudet eller någon annan kroppsdel där just då. Det hade ju kunnat sluta riktigt illa.
Kvällen avslutades med en icke-taxi-utan-buss-resa hem, även om det tog emot lite grann pga. diverse löften till höger och vänster. Men det gick ju bra trots allt.

I lördags var det tänkt att det skulla vara vinkväll hos Thos. Det blev väl inte riktigt så, eftersom det bara var jag och Fia som var vinsugna. Men det var ju trevligt ändå. Vi kollade på tv, spelade tv-spel, kolla runt på youtube och mindes tillbaka i tiden genom att lyssna på en massa gammal musik. Det sistnämnda var rätt hemskt faktiskt.
Efter ett par timmar var Maud snäll och kom och hämtade mig, Fia och Jonte. Hon hade tydligen redan skjutsat två av grannkarlarna hem från Winnerbäck och tänkte att hon lika gärna kunde skjutsa oss också

Igår var jag igång precis hela dagen. Var i skolan till 14.45 ungefär. Mötte upp Jonte och Ante på Din Sko för att fika. Vi tog en omväg förbi BR för att hämta sis. Givetvis blev fikandet placerat på Wayne's och jag drack världens godaste te. Vi pratade om allt och inget speciellt, men den mesta av tiden gick dock åt att reta sis. Det var lite synd om henne, men vi hade kul och hon kan ju bjuda på sig själv för det mesta.
Efter det gick jag och Jonte och terroriserade Elias-Kaffemannen på hans jobb. Eller terroriserade och terroriserade, han uppskattade säkert lite sällskap! Jonte drack te och sa en massa konstigheter om en massa grejer. Vi andra skrattade. Efter att Jennifer kommit skulle jag ta hand om barnet medans mammsen och Henrik fixade med en massa papper hos farbror Bank.
Sedan åkte vi ut till MediaMarkt för att jag tjatat om en ny telefon i några månader. Efter diskussioner hit och förhandlingar dit blidde det en Sony Ericsson s500i. Det känns väldigt bra, eftersom jag nu kan ringa för 250 kr/månad utan att behöva betala för det = jag kommer härmed svara på de sms jag får.

Nu om en liten stund ska jag, mammsen, Wilma och sis åka till Fotografica. Mammsen har fått för sig att hon vill ha bilder på oss alla tre. Detta har jag haft ångest för i ungefär en vecka nu, eftersom jag hatar såna här fotograferingar. För er som fattar vad jag menar kan jag ju jämföra mig själv med Chandler i Vänner när han och Monica ska ta förlovningskort eller något sånt där. Fast jag är nog lite värre.

Och som om det här inlägget inte var tillräckligt långt och fullkomligt onödigt kan jag meddela att jag återigen kommit in i en period av fullständig förvirring. Det är förvirrat.

Tänk om jag har fel
Jag kan ha fel

Kommentarer
Postat av: sofia

Varför tog du inte med systrarna till skolan en torsdagseftermiddag :( Guuuud sååå oekonomiiiiskt

Postat av: Simone

Lite svårt att fota om jag själv ska vara med på bilden? ;(((

2007-11-13 @ 20:18:21
URL: http://soma.blogg.se
Postat av: sofia

Det finns väl fler folk i skolan. Eller självutlösare ;/

2007-11-14 @ 20:15:51
URL: http://smew.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback