Ingen ryska, men en snopp-chock.

Jag har hunnit med mycket sen sist, faktiskt.

Först, Singstar-kväll med tjejorna. Mycket trevlig tillställning måste jag få säga. Vi fick även ett skönt avbrott från Svenska Hits i och med att Melinda hade med sig sina spel; 80's och Anthems. Det förstnämnda var bäst. Jag var sämst, för jag kan inte sätta toner direkt.

Anton, den lyckosten, har ju lyckats flytta hemifrån och grejer. Så i lördags var det inflyttningsfest-fast-ändå-inte, eftersom han inte flyttade in förrns på söndagen. Han borde därför ha fest rätt snart igen som kan vara den officiella inflyttningsfesten så ändrar vi den första till inför-flytten-festen. Eller nått.
Detta var även det en mycket, mycket, mycket trevlig tillställning. Jag har fastnat mer och mer för att enbart vara aningens salongsberusad på sådana här events, det hela går ju liksom mycket bättre då. Plus att vissa dricker för hela gänget så att säga. Ibland hamnar de även i lövhögar och sånt där.
Hur som helst så spenderade jag större delen av tiden i köket, där vi dyrkade David Hasselhoff (även kallad Hoffis <3) vid vårat fina altare, spelade Uno och bara snackade. Det var mysigt.

Imorse när vi kom till skolan satt det en stor lapp på entrédörren. "Ryskan på de Geer Onsdag 7/11 är inställd." Jag och Elin gav ifrån oss några glädjetjut eftersom det innebar att vi fick sluta 14 istället för 17.30. Det är ju alltid trevligt. Det negativa är att lektionen innan lovet också var inställd = vi halkar efter ännu mer + att man blir lite orolig över om det hänt Blanka något. Det är väl antagligen någonting som snart kommer fram.
Senare på förmiddagen hade vi handikappsinformation i aulan. Jag tycker det är ett väldigt bra initiativ, då vi får höra berättelser direkt från människor som har nått slags handikapp eller funktionshinder. I slutet fick vi se en film där människor med olika besvär medverkade och berättade om sina liv. Tyngdpunkten låg framför allt vid samlivet och så där. Mitt under allt ihop kommer det helt plötsligt bilder på ett par som vuxenkramas, så att säga. När man såg hur mannen började squeeza kvinnas ass rätt brutalt blev det liiite väl genant för min del så jag tittade bort. Jag hann fästa blicken på något annat i ungefär 1 sekund innan alla i hela aulan skrek ungefär "AAAAWH!". Jag tittar upp och ser ett manligt könsorgan i ett "Hej-hej-hallå-här-är-jag-tillstånd". Chocken över att de visade sådana bilder på ett sådant här event grep nog tag i de flesta skulle jag tro. Ingen visste hur de skulle reagera så det slutade med ett enda stort skratt. Det roliga är att det inte var något vanligt "Ha-ha-vi-är-17-år-och-skrattar-fortfarande-åt-sex-skratt", utan nu hörde man verkligen osäkerheten i allas röster. Det var något nytt och spännande. Verkligen.

Imorrn är det matteprov och det är jag ledsen över.

Hej hej leverpastej!


Kommentarer
Postat av: sofia

Jag känner mig träffad men jag skäms inte :(

Postat av: Elin

Ingen mer Blanka... ever

2007-11-08 @ 19:24:27
URL: http://hejhoppelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback