Budskär och sånt där.

Jahopp. Då har man varit i Budskär en vecka då. Jag, mammsen, sis + sis, bror, Henrik och Mogge Moggelito. Rätt bra av oss att klara av att bo en vecka tillsammans i en stuga som bara har tre rum. Jag trodde vi skulle ha ihjäl varann efter typ...2 dar, men nääärå.

Förutom vanliga bo-i-stuga-aktiviteter (tex. spela kort och kubb, åka båt, göra ingenting osv), lyckades vi hitta på en hel del annat. Vi åkte bla. in till Ullared. Mamma var pepp som fan, medans jag och Jonte hade ångest hela morgonen och hela bilresan dit. Det är inte riktigt våran grej att trängas bland en massa människor som tappat allt vad vett och respekt heter på grund av de låga priserna.
Trots ångesten och uttråkningen som slog till efter nån timme lyckades vi hitta lite grejer. Mest filmer och skivor, givetvis. Syrran och Jonte köpte också sina biljetter till The Cribs spelning i Stockholm. Jag blev inte ett dugg avundsjuk. Inte det minsta, neeej.

Vi hann också med en vända till Göteborg och Mölndal. I Göteborg träffade vi Sebastian och Jenny. Jenny är Sebastians dam som är världsbäst på att baka. Hon är nyutbildad psykolog och väldigt, väldigt trevlig. Kan det bli mycket bättre?
I Mölndal träffade vi Pelle och hans häst som han hunnit skaffa sen senaste besöket. Och nu kommer den stora nyheten: Jag, Simone Johansson, red. Jag är så imponerad av mig själv att jag inte finner ord.

Trots allt detta var nog den ~65-åriga tanten med Rollig Stones-tröja det bästa under veckan. Faktiskt.

Slut.


Kommentarer
Postat av: Elin

Frågan är väl hur det gick att rida


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback