Sagt i syslöjdsalen.

- Kerstin, jag har gjort fel.
 
Simone är inte så bra på att sticka.
- Felix, jag är chockad!
  Kerstin gillar inte att Felix drar nazistiska skämt.
- Men Kerstin, jag har ett annat skämt!
  Felix försöker stilla Kerstins chock.
- Kerstin, jag har gjort fel.
  Simone är inte så bra på att sticka.
- Felix, du ska nog vara tyst nu.
  Felix förstår inte att ett nytt skämt inte kommer göra Kerstin mindre arg.
- Är inte Kerstins man jude?
  Melinda tycker att hela Nazist-skämt-situationen blev mycket allvarlig.
- Kerstin, jag har gjort fel.
  Nämnde jag att Simone inte är så bra på att sticka?
- Kerstin, ska jag korsfästa?
  Sara blandar ihop de olika sätten att fästa på. (Hon menade backfästa)
- Oj, oj, oj, så fel det har blivit här. Du får nog göra en nalle istället.
 
Kerstin ger upp när det gäller Simones stickning.

Dagens låt: Jakob Hellman - Vara vänner

Kommentarer
Postat av: Fjunis

tell me the nazi joke ! ;D

Postat av: Syster yster

Simone att du suger på stickning är inte förvånande. Jag gjorde klart mina lovikavantar i nian när de skulle vara klara i åttan :P Det ligger i släkten. Men du är nog sämre än mig, haha en nalle, det är ju mellanstadienivå! Puss på dig!

2006-05-17 @ 23:46:59
URL: http://dustonthelips.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback