Hej då, Ida.

Ida är en bekant till mig. Ida skall åka till England och jobba i ett helt år. Ida hade avskedsfest hemma hos sig igår kväll. Det var en sjukt rolig kväll. Ca. 14 (!) väldigt trevliga timmar.

Kvällen började fint med lite kortspel som var väldigt kul att vara åskådare till. Jag kunde givetvis inte vara med, eftersom jag inte hade någon flytande förtäring. Men inte var jag ledsen för det!
Lasslo var extremt klantig och åkte hela tiden dit på sina egna regler. Jonte åkte dit på i princip alla regler som fanns och Jim blev lite dålig efter att ha varit tvungen att svepa hela sin grogg.

Som sagt var, VÄLDIGT kul att se på.


Sen hände allt och lite till. Det var ketchup, det var dans, det var musik, bearnaise, mer kortspel, gungor, folk i buskarna, träskor, jakt utomhus (alltså en person som jagar en annan, inget annat), grillning, vattenpipa, chips, mer bearnaise, halvnakna killar som hade krig med spritpennor (grrrr I say), tårar, skratt, gitarrspel kl. 6 på morgonen, ilska (jag nämner inget namn men alla vet nog ändå), "Stålmannen går på en kryptonit", fyllesnack, rejäla vurpor (okej Arvid, du förtjänade hatten där), folk som sov i klätterställningar, bilar och överfulla sängar, ett nyuppfunnet språk av Lasses och Stenis, citroner, bus, gräsklippare, kyrkogårdspromenad, prickning av lampa med småsten, barfotalöpning på grus, fjärilsätande fåglar, hårt trägolv, pruttar av en Lasses som spred en stor skrattvåg, kärleksförklaring till Darin (don't ask), gnällande katter, budbärare, en ca. 10 timmar gammal kebabpizza, hemgjord tavla och sist men absolut inte minst; alkohol.
(Den som vill klaga/lägga till något får väl....slänga in en kommentar)

Kan det bli mycket bättre?

Sen så vet jag inte riktigt vad det där var. Om det var något över huvud taget. Det kanske bara var slumpen....x2. Det låter iofs inte trovärdigt, men det gör ju inte det andra alternativet heller. Så vad ska jag tro?

Dagens låt: Håkan Hellström - Precis som Romeo

P.s
Hej då Ida. Ha det så bra i England. Lycka till och så där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback