I'm from Barcelona.

Det har varit en rätt rolig kväll faktiskt. Mmm.

Den (kvällen alltså) började hemma hos Arvid där vi var en kortkortkort stund. Snacket gick mest kring om vi skulle se Billie the vision eller inte, om man skulle "utföra uppgiften" eller inte och att Pulp Fiction och Trainspotting förmodligen är två av världens bästa filmer.
Händelselöst men trevligt.

Efter några småstopp på vägen gick vi till Crescendo där vi såg Billie the vision och I'm from Barcelona. Blev lite sprallig när han den där mustasch-killen som sjunger mest i I'm from Barcelona började sjunga på "Last Nite". Fick lite flashbacks från den där underbara kvällen för nästan 2(!) månader sen.

Det blev en liten oj-oj-oj-herrejösses-känsla över det hela.


Sedan hamnade vi på stan där vi drev omkring bland alla fjortisar. Jag fick då flashbacks igen. Den här gången från när man gick i sexan ungefär, då man kände sig jättecool när man sprang runt så där.

Stötte på Gabbi(?) och Freddie(?), (är lite osäker på hur de vill ha sina namn stavade) som tydligen precis har skaffat hund. Det är en nanannannana terrier (hundraser är inte riktigt min grej) som enligt Freddie ser ut som en korv.

Jag tycker den låter mysig.


Och nu sitter jag här, men en halväten äckel-päckel-macka och har ångest över att jag ska gå upp klockan 7 imorrn.
USCH!

Dagens låt: I'm from Barcelona - Collection of stamps


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback